Vijf vragen aan… Jeroen Buis | Clownfish Creatieve Communicatie

‘Denk in kansen en oplossingen!’

Hij is net vader geworden van een dochtertje. En het enthousiasme over deze nieuwe rol in zijn leven spat van het beeldscherm als hij op afstand wordt geïnterviewd. Net zo vrolijk en passievol vertelt hij over zijn bedrijf aan de Papeweg, waar zijn vader vroeger een paar deuren verder Drukkerij Werner bezat. We spreken met Jeroen Buis (44) van Clownfish Creatieve Communicatie.

Hoe is werken tijdens Corona?
“Het gaat. Maar wij hebben helaas ook klanten die gedwongen zijn de broekriem aan te halen. Bijvoorbeeld organisatoren van beurzen, wier werk stil kwam te liggen. We moeten dus creatief en innovatief zijn om relevant te blijven. Helpen met het maken van infographics, animaties en e-learnings bijvoorbeeld. We denken daarbij altijd gestructureerd vanuit het doel en de functie die worden beoogd.”

Waarom zit je in Wassenaar?
“Onze klantenkring zit verspreid over de hele Randstad, maar ook in Wassenaar. Daaronder bijvoorbeeld woningcorporaties, veiligheidsregio’s en de brandweer. De GGD behoort er ook toe. De focus ligt daar nu vooral op corona. Wij hebben ze kunnen helpen bij onder meer het opzetten van campagnes als ‘Blijf goed voor jezelf zorgen’ welke te zien zijn op de schermen op de priklocaties. Wij zitten vlakbij bij de A44 met ruim voldoende parkeergelegenheid. Een mooie plek om klanten gastvrij te ontvangen en met hen te sparren over hun communicatiewensen en de oplossingsmogelijkheden daarvoor. We werken met een mooi woord hybride, dus tegenwoordig ook wel eens vanuit huis. Dat bespaart reistijd als je zoals ik niet in Wassenaar woont. Maar hoe mooi de technologische mogelijkheden ook zijn, er gaat in het creatieve proces toch niets boven fysieke ontmoetingen. En die kunnen we in ons prachtige pand realiseren. We ontvangen graag iedereen, die met een nieuwe frisse blik naar zijn of haar communicatie en de daarvoor gebruikte en bruikbare middelen wil kijken.”

Heb je zelf wel alle expertise in huis voor deze voortdurend vernieuwende markt?
“Het klopt dat we met z’n allen nog lang niet zijn uitgeleerd met betrekking tot alle mogelijkheden die de digitale revolutie op communicatiegebied biedt. Onze kennis houden we goed op peil door het bijhouden van alles wat betrekking heeft op ons expertisegebied, bijvoorbeeld door het volgen van tutorials, digitale zelfstudies met betrekking tot alle mogelijke communicatievormen en -middelen. Daarnaast werken we nauw samen met een aantal specialisten die snel en goed applicaties kunnen bouwen en programmeren.”

Hoe kom je aan die bijzondere bedrijfsnaam?
“Dat is een verhaal apart. We wilden iets bijzonders en passends. Een medewerker liet ons een plaatje van een wel heel kleurrijk visje zien: een clownfish. Inmiddels best wel een beroemd beestje, maar toen nog niet. Toen we in onze relatiekring die naam als mogelijke bedrijfsnaam lieten vallen, waren de reacties heel positief. Dus hebben we daarvoor gekozen.”

En wat is er naast Clownfish?
“Allereerst mijn lieve vrouw natuurlijk en nu ook mijn dochter. Verder kom ik graag in de sportschool en op de tribune bij Ajax. Eigenlijk is werken in 3D ook een hobby. Daar wil ik me graag nog verder in ontwikkelen. Er staat ons nog heel wat te wachten op het gebied van innovatie en nieuwe media. Ik wil niet stil blijven staan. Er zijn volop kansen en nieuwe mogelijkheden.”

Jeroen Buis
Clownfish Creatieve Communicatie
Papeweg 1 B
2245 AD  Wassenaar
T 070-5141461
W www.clownfish.nl
E info@clownfish.nl

Bij de foto: Jeroen Buis van Clownfish op Papeweg 1 B denkt graag creatief mee in kansen en oplossingen voor de communicatie van bedrijven en organisaties in veel sectoren. (Foto: PR)